A Samsung marketing stratégiát vált a Tokiói Olimpiára vonatkozóan


A Korea Bizwire oldala írta meg, hogy a Samsung átgondolja a 2020-as nyári olimpiai játékokra tervezett marketingstratégiáját, melynek értelmében módosításokat vezetnek be a márkanév feltűntetését illetően.

A képen a Samsung Electronics Co. legújabb márkaboltja Japánban, a Galaxy Harajuku látható, ami 2019. március 12-én nyitott (Fotó: Samsung Electronics / Még több fotó!)

Ha valaki nem lenne jártas az okokban, akkor csak röviden, dióhéjban – itt pedig hosszabban, hogy miről van szó: július 1-jével Japán exportkorlátozást vezetett be három, a memóriachip- és kijelzőgyártásában kulcsfontosságú vegyi anyagra vonatkozóan Dél-Koreával szemben. Ezzel egyfajta kereskedelmi háború vette kezdetét, a probléma pedig arra hegyeződik ki, hogy a Tokiói Olimpia szponzorációja némileg kellemetlenséget okoz a társaságnak, mégis csak az egyetlen koreai cég lenne a partnerlistán az össz 13 közül.

Az oldal értesülései szerint a Samsung felmérte, hogy a Tokiói Olimpiai Játékok szponzorációja milyen nagy negatív hatást gyakorolhat – a jelenlegi körülmények között – a márka imázsára Japánban, pláne hogy szeretné megőrizni az országban kétszámjegyű piaci részesedését. A társaság arra a következtetésre jutott, hogy hosszú távon jövedelmezőbb, ha az olimpiai marketing kampányában teljes mértékben elhagyná a Samsung nevet, és helyette inkább a Galaxy márkára összpontosítana.

Összességében ne lepődjünk meg, ha a Samsung márka, mint támogatópartner hiányzik a 2020-as Tokiói olimpiai hirdetésekről és hirdetőtábláiról. A társaság továbbra is világszintű olimpiai játékok szponzora, legalábbis 2028-ig biztosan, hiszen addig írt alá szerződést a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (MOB), miszerint ők a vezetéknélküli kommunikációért és számítástechnikai felszerelésért felelős globális, „Worldwide” olimpiai partnerük.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .